New Hope for Cambodian Children

New Hope for Cambodian Children (NHCC) is op gericht in 2006 door het Amerikaanse echtpaar John en Kathy Tucker.

Het is hun missie om samen te werken met de regering van Cambodja en de niet-gouvernementele organisaties om Cambodjaanse kinderen die leven met HIV / AIDS, en hun getroffen gezinnen te helpen. Daarbij heeft NHCC een multi-disciplinaire aanpak die zich richt op het leveren van home-based sociale steun aan weeskinderen en verlaten kinderen met HIV / AIDS die er wonen in de woonvoorziening bekend als “Ons Dorp”.

Deze organisatie in Cambodja is door een van de bestuursleden van Stichting Kleyn tijdens zijn vakantie bezocht. Doordat deze zeer onder de indruk was van het werk van de organisatie heeft Stichting Kleyn besloten een donatie te doen waardoor een aantal kinderen drie jaar lang verzorgd kunnen worden.

Onderstaand treft u een filmpje met een beeld van het leven in Het Dorp, alsmede met een interview met John en Kathy Tucker.

Meer informatie vind u op: www.newhopeforcambodianchildren.com